Konfiguracja Liveboxa - TP:
Jeśli podłączenie do internetu następuje przez urządzenie LiveBox TP mogą wystąpić problemy z połączeniami przychodzącymi. Celem pełnego uruchomienia usługi połączeń telefonicznych należy zmienić konfigurację w tym urządzeniu, którą podajemy poniżej.
1. Należy się zalogować do urządzenia LiveBox TP
Proszę postępować zgodnie z instrukcją dołączoną do urządzenia.
Standardowy adres IP: 192.168.1.1
standardowy login: admin
standardowe hasło: admin
2. po zalogowaniu należy przejść do zakładki Serwery LAN w Moich Usługach.
Tutaj wybieramy Dodaj i wprowadzamy następującą konfigurację:
Nazwa serwera: SIP auth
Dostęp włączony: TAK
Protokół: UDP
Port od: 5060
do: 5060
Lokalny adres IP - adres IP bramki VoIP lub komputera (jeśli stosujemy zainstalowany na nim program)
A następnie klikamy Zastosuj.
Poprawnie wprowadzone informacje powinny wyglądać w sposób następujący:
3. Następnie dalej będąc w zakładce Serwery LAN ponownie klikamy Dodaj i wpisujemy następującą konfigurację:
Nazwa serwera: sip rtp
Dostęp włączony: TAK
Protokół: UDP
Port od: 10000
do: 20000
Lokalny adres IP - adres IP bramki VoIP lub komputera (jeśli stosujemy zainstalowany na nim program)
A następnie klikamy Zastosuj.
Poprawnie wprowadzone informacje powinny wyglądać w sposób następujący:
W tej chwili usługa jest już skonfigurowana i połączenia przychodzące działają poprawnie.
Po wejściu w zakładkę Serwery LAN powinniśmy zobaczyć następujące wpisy:
UWAGA!
Jeśli urządzenie jest podłączane pod port ETH2 należy wejść w zakładkę TV przez ADSL i wyłączyć opcję telewizji przez ADSL.
Powodzenia!
1 komentarz:
Pytanie pewne glupie bo nie mam pojecia na ten temat ale skad mam wiedziec ci wpisac lokalny adres IP?:) czy zawsze bedzie to: 192.168.1.10? Co to jest adres IP bramki VoIP? Pozdrawiam.
Prześlij komentarz