Polecamy:

wtorek, 8 stycznia 2008

Konfiguracja LiveBoxa TP - Neostrada

Konfiguracja Liveboxa - TP:

Jeśli podłączenie do internetu następuje przez urządzenie LiveBox TP mogą wystąpić problemy z połączeniami przychodzącymi. Celem pełnego uruchomienia usługi połączeń telefonicznych należy zmienić konfigurację w tym urządzeniu, którą podajemy poniżej.

1. Należy się zalogować do urządzenia LiveBox TP

Proszę postępować zgodnie z instrukcją dołączoną do urządzenia.

Standardowy adres IP: 192.168.1.1

standardowy login: admin

standardowe hasło: admin

2. po zalogowaniu należy przejść do zakładki Serwery LAN w Moich Usługach.

Tutaj wybieramy Dodaj i wprowadzamy następującą konfigurację:

Nazwa serwera: SIP auth

Dostęp włączony: TAK

Protokół: UDP

Port od: 5060

do: 5060

Lokalny adres IP - adres IP bramki VoIP lub komputera (jeśli stosujemy zainstalowany na nim program)

A następnie klikamy Zastosuj.

Poprawnie wprowadzone informacje powinny wyglądać w sposób następujący:


3. Następnie dalej będąc w zakładce Serwery LAN ponownie klikamy Dodaj i wpisujemy następującą konfigurację:

Nazwa serwera: sip rtp

Dostęp włączony: TAK

Protokół: UDP

Port od: 10000

do: 20000

Lokalny adres IP - adres IP bramki VoIP lub komputera (jeśli stosujemy zainstalowany na nim program)

A następnie klikamy Zastosuj.

Poprawnie wprowadzone informacje powinny wyglądać w sposób następujący:


W tej chwili usługa jest już skonfigurowana i połączenia przychodzące działają poprawnie.

Po wejściu w zakładkę Serwery LAN powinniśmy zobaczyć następujące wpisy:


UWAGA!
Jeśli urządzenie jest podłączane pod port ETH2 należy wejść w zakładkę TV przez ADSL i wyłączyć opcję telewizji przez ADSL.

Powodzenia!

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Pytanie pewne glupie bo nie mam pojecia na ten temat ale skad mam wiedziec ci wpisac lokalny adres IP?:) czy zawsze bedzie to: 192.168.1.10? Co to jest adres IP bramki VoIP? Pozdrawiam.