Polecamy:

czwartek, 3 stycznia 2008

Jak naprawić system Windows Vista?

Naprawa systemu Windows VISTA:

Naprawa systemu przy użyciu płyty instalacyjnej pozwala podmienić pliki istniejącej instalacji systemu Windows Vista, zachowując przy tym wszystkie zainstalowane programy oraz pliki. Przydatna jest gdy system zostanie uszkodzony i standardowe próby naprawy nie pomagaja.

Aby naprawić system Windows Vista poprzez dysk instalacyjny systemu Windows Vista, wykonaj następujące czynności:

1. Włóż dysk instalacyjny systemu Windows Vista do napędu.

2. Na ekranie instalacyjnym systemu proszę wybrać opcję „Zainstaluj teraz”



3. Na ekranie „Pobierz ważne aktualizacje do zainstalowania” zalecane jest pobranie najnowszych aktualizacji, w celu zapewnienia bezpiecznego procesu naprawy.
UWAGA: Aby skorzystać z funkcji aktualizacji komputer musi być podłączony do Internetu.



4. Kolejny etap naprawy systemu wymaga wprowadzenia 25-cio znakowego klucza produktu, znajdującego się na certyfikacie autentyczności.
5. Na ekranie „Przeczytaj postanowienia licencyjne” zalecamy zapoznanie się z treścią umowy licencyjnej oraz zaakceptowanie jej warunków poprzez zaznaczenie okna „Akceptuję postanowienia licencyjne”
UWAGA: Akceptacja umowy licencyjnej jest niezbędna do kontynuowania procesu naprawy.



6. Na ekranie „Jakiego typu instalację chcesz wykonać” należy kliknąć opcję „Uaktualnij”. Rozpocznie to proces naprawy systemu.



7. Proszę kontynuować naprawę poprzez dostosowywanie się do poleceń wyświetlanych na ekranie.


Powodzenia !

17 komentarzy:

Anonimowy pisze...

System Vista Home Premium.Nie mozna naprawic systemu zgodnie z komentarzem"Jak naprawić system Windows Vista.Obcja "uaktualnij"jest niedostępna.Proszę o nowe rozwiazania.

Admin pisze...

Jesli opcja naprawy jest niedostepna (nieaktywna) oznacza to, ze albo plyta ktorej probujemy uzyc jest inna plyta niz z ktorej zostal zainstalowany ten system, albo jest to system typu RECOVERY (dolaczany najczesciej do latopow). W takim przypadku jedynym wyjsciem jest backup danych i ponowna reinstalacja systemu z RECOVERY, czyli czysta instalacja.

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Co to znaczy czysta instalacja?
Utracę wszystkie pliki? Mam HP Pavilion z Vistą, której mam serdecznie dosyć. W jaki sposób mogę zainstalować XP. Mam dwa dyski C i D z RECOVERY

Anonimowy pisze...

Co zrobić jeśli: mam Viste Ultimate z najnowszymi aktualizacjami ale mam lekko uszkodzoną przez wiruski. Przywracanie systemu nie daje rezultatu. Chciałbym naprawić system jak opisano wyżej. Opcja "uaktualnij" jest niedostępna. Wkładam płytkę z której instalowałem system wykonuję według opisu i nic - "uaktualnienie" nieaktywne. Mam dwa systemy więc nie chciałbym robić reinstalki całego systemu tylko z powodu niewielkich komplikacji. W Xp było prościej. Wkładałem płytkę i na drugim r reinstalowałem jądro systemu na nowo. Czy w Viście nie ma innego sposobu (podobnego do Xp)?
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

jak mozna zainstalowac "czysta instalacje" czyli bez dodatkow producenta laptopa z plytki RECOVERY ?

Admin pisze...

Z plytki RECOVERY, zazwyczaj nie ma takiej mozliwosci :/ Taki wymysl producentow laptopow niestety.

Mozna sprobowac obejsc to w sposob taki:

1) Bierzemy jakakolwiek plyte (nawet nie wazne czy oryginalna czy nie, czy od innego komputera itd...)

2) Instalujemy wlasciwa wersje systemu jaka zakupilismy (Ultimate, Home Premium...etc..)

3) Wybieramy opcje instalacji bez podawania klucza.

4) Po zainstalowaniu systemu wpisujemy klucz ktory mamy na naklejce na laptopie.

5) Aktywujemy system, online, lub telefonicznie (w razie pytan konsultanta w aktywacji MS mowimy ze to ten sam komputer i ta sama plyta)

6) Wszystko dziala i to bez dodatkow producentow laptopa. Swiezy ,czysty system, bez uzycia plyty RECOVERY.

Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

co mam zrobić jak niemoge wgrac visty przy wgrywaniu pojawia mi sie ikonka problem z rozruchem stacji dysków olbo polecenie nie moge uruchomić dysku

Anonimowy pisze...

jak skorzystac tej plyty recovery? mam asusa m51se mam go ok 3 tygodni na poczatku wszystko bylo ok, ale po ok. tygodniu zaczal sie zawieszac, str internetowe nie chca sie wlaczac. jak odzyskac system z tej plyty? nie mam juz sily na inne pomysly ciagle cos robie, instaluje to co pisza na forach ale zadnych zmian. pomocy
marta

Anonimowy pisze...

Mam problem. Instaluje system vista i wyskakuje mi okienko,że mam wybrać sterownik, który chce zainstalować ale ta lista jest pusta. Kupując komputer z orginalnym systemem vista dostałam kilka płytek, m.in. sterowniki do płyty głównej i kilka innych z naklejką że te sterowniki nie chodzą pod systemem vista. Jaką płytkę mam tam wsadzić lub skąd wziąść te sterowniki. Dodam że żadna z płytek jaką otrzymałam przy zakupie nie chce działać. Tzn. wkładam do napędu naciskam SKANUJ i wyskakuje komunikat że nie znaleziono żadnych sterowników urządzeń. POMOCY

Admin pisze...

Witam,

Jaki to jest dokladnie model laptopa, oraz do czego sterowników rząda Windows Vista?

Anonimowy pisze...

Witam

mam problem z Vista.Z nieznanych przyczyn folder POBIERANIE wyswietla sie jako uszkodzony, nie mam do niego dojscia- ani otworzyc, ani usunac, plikow niby nie ma ale pamiec pelna. Chcialam przywrocic system, zrobic kopie zapasowa ale nie moge- znaleziono bledy w plikach systemowych. Klikam sprawdzanie bledow, automatyczne sprawdzanie i naprawa,jako ze dzialam na systemie klikam - zaplanuj sprawdzanie przy nastepnym uruchomieniu systemu, uruchamiam system ponownie i...NIC. Nie sprawdza. Co moge zrobic? RATUJCIE

Anonimowy pisze...

Co zrobić Jeśli co chwile wyłącza mi się Explorer Windows w systemie Vista

Anonimowy pisze...

Witam

Co Mam zrobić w systwmie windows Vista Premium ,jeśli bez przerwy wyłancza mi się EXPLORER WINDOWS i wyłącza funkcje.

Z Góry Dzięki i Pozdrawiam

darek.k@hotmail.com
dariusz.krzsn@gmail.com

Anonimowy pisze...

Odpisuje na swoje zapytanie.

Co Mam zrobić w systwmie windows Vista Premium ,jeśli bez przerwy wyłancza mi się EXPLORER WINDOWS i wyłącza funkcje.

Poprostu naprawić system włóż płytę systemową i napraw zepsute sektory, tak jak byś naprawiał zepsuty program.A jeśli nie pomoże to zainstaluj go ponownie.

Pozatym te forum jest daremne

Anonimowy pisze...

Anonimowy pisze...

System Vista Home Premium.Nie mozna naprawic systemu zgodnie z komentarzem"Jak naprawić system Windows Vista.Obcja "uaktualnij"jest niedostępna.Proszę o nowe rozwiazania.
10 czerwca 2008 23:43
support online pisze...

Jesli opcja naprawy jest niedostepna (nieaktywna) oznacza to, ze albo plyta ktorej probujemy uzyc jest inna plyta niz z ktorej zostal zainstalowany ten system, albo jest to system typu RECOVERY (dolaczany najczesciej do latopow). W takim przypadku jedynym wyjsciem jest backup danych i ponowna reinstalacja systemu z RECOVERY, czyli czysta instalacja.

Pozdrawiam
10 czerwca 2008 23:46

nie prawda , mam Vistę Home Premium 64 bit , pełną wersję pudełkową z niej zainstalowana na komputerze a teraz wg porady próbuję naprawić i pisze mi to samo co autorowi że nie można naprawić jest możliwy wybór nowej instalacji .

Anonimowy pisze...

Witam

Nie wiem czy to komuś pomoże, ale również miałem problem z czarnym ekranem po przywróceniu systemu. Logowałem się i potem nic, menadżer zadań działał, ale nic poza tym. Pomogło odinstalowanie, w systemie awaryjnym, antywirusu (avast).

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Ja mam podobny problem w pewnym momencie poprostu ekran robi się ciemny i nic nie widać system przeinstalowałem na nowo nic nie pomogło nawet sformatowałem partycję systemową i ponownie rozpocząłem f11 ale to jet tak że raz udaje się użyć klawiszy f bo wyświetli napisy a raz nie no i historia powtarza się w trakcie instalacji systemu ni stąd ni z owąd nagle ekran ciemny komputer jakby restartował i później coś tam pracuje tylko niewiadomo co bo ekran ciemny i tak wkoło. Spróbóję z tym trybem awaryjnym jak mi się uda uruchomić - CHOCIAŻ NIE PRZECIEŻ JA JUŻ SFORMATOWAŁEM PARTYCJĘ TAM ŻADNEGO AVASTA NIEMA
RATUNKUUUU!!!!!!!!!!